Reklama:

Ekonomia. Krótka historia

Partnerzy Serwisu:

Quark
Polskie Stowarzyszenie Bitcoin

Czy eBay Wprowadzi Bitcoin?

Ebay rozważa integrację Bitcoina, co mogłoby zrewolucjonizować rynek kryptowalut. John Donahoe, szef firmy, wskazuje na potencjał technologii blockchain. Decyzja ta przyciągnęłaby nowych klientów i wpłynęłaby na popularność wirtualnych walut. Wprowadzenie Bitcoina do systemu PayPal byłoby krokiem w stronę przyszłościowych rozwiązań płatniczych online.

11 listopada 2013 | 15:25

Serwis aukcyjny Ebay rozważa włączenie Bitcoina do swojej gamy akceptowanych wirtualnych walut i nie trzeba chyba mówić, jak bardzo korzystna byłaby ta decyzja. Firma, której wartość wycenia się na 14 miliardów dolarów mogłaby z łatwością przełamać ustabilizowany dotąd status niszowy kryptowaluty i umieścić ją na drodze do mainstreamu. 

ebaypaypalbtc

Szef Ebaya, John Donahoe powiedział w wywiadzie dla Financial Times, że ?Kryptowaluty będą w przyszłości bardzo potężne?, a sam Bitcoin może zostać włączony do programu lojalnościowego firmy opartego na systemie PayPal. Donahoe stwierdził, że najlepszym rozwiązaniem pod względem wygody będzie program, który pozwala na wykorzystanie różnych walut, a Bitcoin byłby zwyczajnie jedną z nich. Jak na razie nie toczą się prace nad wdrożeniem Bitcoina do systemu, ale Donahoe utrzymuje że firma ?przygląda się temu pomysłowi?.

Czy byłby to początek końca tradycyjnych opłat przez internet? Praca nad rozwojem systemu PayPal stanowi element rywalizacji z konkurencją i jest oczywiście podyktowana chęcią przyciągnięcia klienta. Internetowe firmy chętnie sięgną po nowe technologie, jeśli te zapewnią im przewagę na rynku. Przewaga ta potrwa zaś do czasu, gdy konkurencyjne firmy również zdecydują się na nowe rozwiązanie. Programy lojalnościowe opierające się na wirtualnych portfelach są wygodniejsze i już dziś znajdują zastosowanie w ramach sieci komórkowych, systemów bankowości oraz najróżniejszych sklepach.

 Nie ma wątpliwości, że wprowadzenie Bitcoina do oferty przez Ebay zachęciłoby do korzystania z usług firmy nową, stale rosnącą grupę klientów. Sam program lojalnościowy może nie wystarczyć, by przekonać każdego, ale Bitcoin, przy swojej wyjątkowości jest gwarancją sukcesu u wspomnianej grupy. Gdy grupa ta urośnie tak, że nie będzie opłacalne dalsze ignorowanie jej, kolejne serwisy zostaną zmuszone do wdrożenia wirtualnej waluty.

John Donaheu uważa, że handel internetowy powinien w jak największym stopniu łączyć praktyczność z elementami charakterystycznymi dla tradycyjnych zakupów. Bitcoin jest więc wyborem najbliższym ideałowi przy swojej prostocie połączonej z bezpieczeństwem.

Reklama:

Quark