Tomasz Palak prowadzi bloga, w którym pisze o prawie, marketingu, czy kulturze. W wywiadzie dla Cyfrowej Ekonomii opowiadał o wsparciu marketingu i prawa przez technologię, nie zabrakło również tematyki legaltech i martech, czy blockchaina. 

https://youtu.be/cYyJbSVCkWA

Tomasz jest radcą prawnym, prelegentem na wielu wydarzeniach, takich jak Infoshare, TEDx i wielu innych, autorem artykułów na tomaszpalak.pl i w prasie. Pięciokrotnie znalazł się na podium konferencji I love marketing.

W rozmowie z naszym dziennikarzem działu prawnego Rafałem Prabuckim podkreślił, że wsparcie marketingu czy prawa przez technologię nie dla wszystkich jest naturalne, a jednak nieuniknione. Zwrócił uwagę, że legaltechy, martech i inne automatyzują coraz więcej naszych działań w poszczególnych branżach, również marketingowej. Dodał, że marketerzy najbardziej ucieszyliby się z odciążenia z najprostszych zadań, takich jak kompletowanie, skanowanie, czy wysyłanie dokumentów. 

Rozwiązaniem mogą być smart kontrakty. Są to algorytmy komputerowe, które często działają  na platformie Ethereum, w oparciu o technologię blockchain. Smart kontrakty przechowują dane i realizują warunki umowy, mogą znacznie przyspieszyć, zautomatyzować zawieranie kontraktów.

Tomasz Palak wspominał również o rozwiązaniu problemem, jakim często jest niezrozumienie aktów prawnych, wspomniał na przykład o możliwości przedstawienia umowy w formie infografiki, czyli znacznie bardziej przejrzystej i czytelniejszej dla klienta. Zauważył również, że sytuacja legaltech jest w Polsce stosunkowo dobra i szybko się rozwija, choć z pewnością trzeba zadbać o rozsądne i dopasowane do zmian regulacje.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here