Twórcy Tetrisa idą w kierunku blockchaina. Meta testuje NFT. Podsumowanie tygodnia #430
Jak co tydzień, wracamy do naszego podsumowania najważniejszych newsów ze świata kryptowalut.
Twórcy Tetrisa idą w kierunku blockchaina
Playstudios, czyli firma stojąca m.in. na kultowym Tetrisem, ogłosiła, że wkracza do świata produktów Web3 i blockchaina. Otwiera swój nowy dział gier, które będą oparte na blockchainie. Zainwestuje też 10 milionów dolarów w innowacyjne projekty z tej branży.
Nowe pomysły skomentował Andrew Pascal, założyciel i dyrektor generalny Playstudios.
– Spędziliśmy dużo czasu na myśleniu o tym, jak nagradzać graczy w naszych grach – powiedział i dodał, że uważa, że jego spółka jest pionierem na rynku gier.
Do tego dojdzie „Future Fund”, czyli warty obecnie 10 mln USD fundusz inwestycyjny, który będzie wspierał innowacyjne projekty z rynku cyfrowej rozrywki.
Źródło: Techcrunch
Starbucks będzie emitował NFT
Dyrektor generalny Starbucksa, Howard Schultz, powiedział, że NFT odegrają ważną rolę w programie lojalnościowym jego firmy.
– Stworzy to zupełnie nowy zestaw cyfrowych efektów sieciowych, które przyciągną nowych konsumentów i będą atrakcyjne dla obecnych klientów w naszych głównych sklepach detalicznych – stwierdził.
Szczegóły nowego projektu poznamy już 13 września podczas corocznego Dnia Inwestora w Seattle.
Źródło: Decrypt
Hacken ostrzega przed grami play-to-earn
Projekt Hacken, który zajmuje się cyberbezpieczeństwem, w swoim nowym raporcie stwierdza, że blockchainowe gry play-to-earn, GameFi, są niebezpieczne. A to za sprawą słabych systemów, które chroniłyby graczy przed przestępcami.
Projekty GameFi […] nie stosują się nawet do najważniejszych zaleceń dotyczących cyberbezpieczeństwa, pozostawiając cyberprzestępcom liczne [słabe] punkty do ataków
– przekazała firma.
O jakiej skali problemu mówimy? W grupie 31 przebadanych tokenów GameFi żaden nie dostał najwyższej oceny z zakresu bezpieczeństwa. Z kolei 16 otrzymało najgorszą możliwą notę.
Źródło: Cointelegraph
Meta testuje NFT w 100 krajach
Meta Corporation ogłosiło, że rozszerza swój pilotaż dotyczący NFT na Instagramie o dodatkowe 100 krajów.
Dziś rozpoczynamy międzynarodową ekspansję w 100 krajach w Afryce, Azji i Pacyfiku, na Bliskim Wschodzie i w obu Amerykach. Ponadto obsługujemy teraz Coinbase Wallet i Dapper Wallet, a oferujemy możliwość hostowania cyfrowych przedmiotów kolekcjonerskich emitowanych na blockchainie Flow
– podała firma w swoim komunikacie.
Źródło: TechChrunch