Jak co tydzień wracamy do naszego podsumowania tygodnia. 

Liczba bitomatów rośnie

Po 7 latach od włączenia pierwszego bitomatu na świecie, takich urządzeń jest obecnie 11 665. Pod koniec 2019 roku istniało ich zaś 6372. Przez blisko rok liczba ta wzrosła o 80 procent.

Najwięcej bitomatów zamontowano w Stanach Zjednoczonych, które odnotowały też najszybszy wzrost ich liczby. Ta ostatnia wzrosła z 4 213 w 2019 roku do 9242 w 2020 roku. Oznacza to wzrost o ponad 50 procent. 

Źródło: CoinATMRadar

Norwegia powoli rezygnuje z gotówki

Zastanawiające dane płyną z Norwegii. Przemawiając w miniony czwartek publicznie Ida Wolden Bache, przedstawicielka norweskiego banku centralnego, powiedziała, że w jej kraju zarejestrowano spadek płatności gotówkowych:

„Tylko 4 proc. płatności jest obecnie dokonywanych gotówką”.

Na konferencji Finance Norway’s Payments dodała, że:

„Udział ten jest mniej więcej taki sam jak wiosną i znacznie niższy niż przed pandemią. O ile nam wiadomo, udział płatności gotówkowych w Norwegii jest niższy niż w jakimkolwiek innym kraju”.

Dodała jednak, że nie oznacza to, że bank centralny planuje teraz szybką emisję CBDC i wycofanie z obiegu gotówki.

Źródło: bis.org

Ethereum 2.0 wystartuje w grudniu

Według wpisu na blogu Ethereum Foundation, pierwsza wersja Ethereum 2.0 zostanie uruchomiona już 1 grudnia. Przypomnijmy, że oznacza to przechodzenie sieci m.in. na nowy algorytm – proof-of-stake, który pozwoli posiadaczom Ethereum na stakowanie swoich kryptowalut. 

Ethereum 2.0 ma wystartować dokładnie 1 grudnia o godzinie 12:00 UTC. Warunkiem jest to, by w sieci było min. 16 384 walidatorów. Każdy walidator będzie musiał stakować 32 ETH, obecnie warte ponad 14 400 dolarów.

Źródło: ethereum.org

Borussia Dortmund rozpoczyna współpracę z giełdą kryptowalut

Wręcz kultowa drużyna piłkarska Borussia Dortmund rozpoczyna współpracę z Bybit, giełdą krytowalut. Nie jest w pełni jasne, czego kooperacja ma dotyczyć, ale sugeruje się, że chodzi o emisję tokenów piłkarzy.

W oświadczeniu dla Cointelegraph, CEO Bybit, Ben Zhou, zwrócił uwagę na ogromną popularność drużyny:

„Dzięki partnerstwu Bybit zamierza zwiększyć swój globalny zasięg i [wzmocnić] markę, ponieważ logo i hasła reklamowe Bybit będą prezentowane na meczach [Borussia Dortmund], stronach internetowych i platformach społecznościowych [drużyny]”.

Dodał:

„Mamy nadzieję, że w najbliższej przyszłości będziemy mogli podzielić się wiadomością o tokenie dla fanów, jednak w tej chwili nie możemy podać żadnych szczegółowych informacji. Możemy tylko wspomnieć, że poprzednia próba [współpracy na tym polu] Borussia Dortmund i Liquiditeam, ogłoszona w sierpniu, zakończyła się niepowodzeniem i chcemy to zmienić”.

Źródło: Cointelegraph

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here