Coraz więcej osób sprzedaje wirtualne towary i usługi. W dużej mierze ów trend  zawdzięczamy nieustannie rosnącemu rynkowi gier. Obecnie bardziej niż kiedykolwiek gry są w centrum rozrywki. Powoduje to nie tylko większe ogólne zaangażowanie, ale także prowadzi do otwarcia zupełnie nowych segmentów entuzjastów gier. Według raportu Newzoo obecnie na całym świecie jest ponad 2,5 miliarda graczy. Łącznie wydadzą 152,1 mld USD na gry w 2019 r., co oznacza wzrost o 9,6% rok do roku.

Prawie 80% wszystkich przychodów z gier wideo generują pobierane dodatki (ang. downloadable content, DLC), na które składają się głównie zakupy wewnątrz gry/w grze. Jednak żaden z tych zasobów cyfrowych nie ma obecnie prawdziwej własności w świecie ”rzeczywistym”.

HOARD dla graczy

Gracze generują dziesiątki miliardów dolarów obrotu gospodarczego każdego roku i nie czerpią z tego żadnej korzyści. Ich cenne aktywa są uwięzione w wirtualnym świecie ulubionych gier.

Dzięki platformie HOARD gracz będzie mógł zarabiać na graniu poprzez tokenizację wszelkich przedmiotów oraz postaci w grach. Umożliwi to zarabianie i dzielenie się zyskiem z wydawcą gry poprzez platformę HOARD, dzięki której przeprowadzanie transakcji będzie w pełni bezpieczne.

Wstępny projekt serwisu wymiany przedmiotów z gier [wersja robocza]

HOARD dla game_developerów

“Grami komputerowymi zajmuję się zawodowo od 17-tu lat, zaczynając swoją przygodę na platformie Nintendo GBA jako grafik. Graczem jestem od czasów “automatów” na żetony.

Gdy usłyszałem o technologii blockchain w zestawieniu z grami komputerowymi, moją pierwszą myślą było: “wow, to ma sens!”. Jako gracz chciałbym mieć możliwość wypożyczenia komuś moich pojazdów/broni, gdy jestem na wakacjach i sam nie gram. Albo “levelowania” przedmiotów i ich dalszej odsprzedaży. Jako twórca chciałbym mieć możliwość interakcji pomiędzy różnymi, nie tylko moimi, grami, by były ciekawsze, by żyły w pewnego rodzaju synergii ze sobą, to będzie możliwe dzięki naszej platformie. “

– mówi Sławomir Bubel, CEO Hoard.

Co do zasady, twórcy gier mogą zarabiać tylko wtedy, gdy uwaga gracza skupiona jest wyłącznie na ich produkcie. Dzięki HOARD twórcy gier korzystają z aktywności graczy, nie tylko podczas samej rozgrywki, ale również podczas interakcji pomiędzy  graczami poza wirtualnym światem gry. Natomiast graczom pozwala wykorzystać swoje zasoby w grze na całym świecie, generując rzeczywistą wartość, w myśl zasady “ zarabiaj na graniu”.

„Umożliwienie ludziom handlu towarami i usługami wirtualnymi oraz zarabianie na rynkach wtórnych poprzez stworzenie twórcom gier zaufanej platformy jest prawdziwą zmianą” – Jun Hasegawa, CEO Omise Holdings

Współpraca HOARD i Golem

Hoard oficjalnie nawiązał współpracę z Golemem, aby odciążyć twórców gier od zadań wymagających dużej mocy obliczeniowej dzięki  Golem Unlimited. Dzięki temu Hoard dostarczy  wartościowe  narzędzia dla deweloperów i graczy  opierających się na blockchain.

“Zarówno Hoard, jak i Golem są projektami, które łączą rozwiązania oparte o blockchain z dodatkowymi branżami i technologiami. W przypadku Hoard jest to szeroko pojęta branża gier komputerowych, a w przypadku Golema obsługa rynku zasobów obliczeniowych.

Poza oczywistym wspólnym mianownikiem, czyli technologią blockchain, oba projekty mają ogromny potencjał do współpracy na polu wykorzystania istniejącej infrastruktury zarówno przez platformę Hoard, jak i przez zintegrowane z nią gry.

Pierwsze zaplanowane integrację, będą nie tylko praktycznymi produktami dla twórców gier, ale otworzą drogę do innowacyjnego spojrzenia na wygodne i wydajne wykorzystanie dostępnej mocy obliczeniowej przez studia deweloperskie.”

–  skomentował Piotr Janiuk, CTO Golem.

Bezpośrednie korzyści z partnerstwa są oczywiste: Hoard Compiler oparty na Golem Unlimited będzie oferował twórcom gier kolejną unikalne rozwiązanie  oparte na Ethereum, wykraczające poza podstawowe założenia Hoard (True Ownership). To kolejna brama do jednego z najbardziej kreatywnych i wpływowych segmentów branży rozrywkowej. A ponieważ ta społeczność zaczyna stosować zdecentralizowane technologię, blockchain zacznie przenikać do etosu kultury popularnej również poprzez najszybciej rozwijający się przemysł rozrywkowy na świecie: gry wideo.

Czy to już działa?

Plasma Dog

Plasma Dog

  • Gra stworzona przez zespół Hoard
  • Pierwszy Plasma dApp zbudowany na OmiseGO Plasma
  • Wbudowany portfel Ethereum
  • Punkty i osiągnięcia reprezentowane przez tokeny na Plazmie oraz Ethereum Rinkeby

link do gry : https://plasmadog.hoard.exchange/

My Memory of Us

My Memory of Us

My Memory of Us to tytuł wydany przez Juggler Games, który ukazał się w październiku 2018 r. Na Steam, Xbox One, Playstation 4 i Nintendo Switch. W listopadzie Juggler Games dołączył do programu Private Alpha Developer firmy Hoard, aby rozpocząć integrację z Unity SDK Hoarda.

  • Zaimplementowana Interoperacyjność  z Plasma Dog
  • Dostępne na Steam
  • Zdecentralizowane przechowywanie grafiki w oparciu o IPFS
  • Wbudowany portfel Ethereum
  • Kolekcjonerskie łamigłówki artystyczne reprezentowane przez tokeny ERC721
  • Wszystkie tokeny przechowywane w portfelu
  • Wszystkie tokeny należą do gracza

więcej: https://blog.hoard.exchange/juggler-games-partners-with-hoard-to-release-new-plasma-game-a6761d8fe5fd

Zapraszamy na Meetup!

Jeżeli zainteresował Cię projekt HOARD to możesz wraz z Cyfrową Ekonomią pojawić się 
11 lipca w Warszawie na MeetUp poświęconemu tematyce projektu. Zespół HOARD  zaprezentuje jak wykorzystać technologię Blockchain w grach komputerowych. Zapisz się na eventbrite.com

Więcej ciekawych informacji o projekcie znajdziecie na blogu HOARD: https://blog.hoard.exchange/

4 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here