W Polsce część usług jest obecnie w fazie tworzenia, ale też wiele już działa. I tak, mamy np.  serwis reklamowy HyperReal, w którym za publikację naszych banerów i ogłoszeń zapłacimy wyłącznie Bitcoinami. Jako uzasadnienie takiego stanu rzeczy właściciele serwisu podają uniwersalność waluty oraz to, że płatności w niej dokonywane nie zatrzymują się po drodze w bankach.  Kolejnym przykładem ?cyfrowego? z natury biznesu, który zdecydował się na  akceptacje Bitcoinów jest firma Impulslab tworząca programy na zamówienie.  W opisie jednej z ich aplikacji znajduje się sentencja:

Are we still in charge of our money? Are we really free??

Co zdradza również ideologiczny aspekt pracy twórców serwisu. Rozwiązanie to zawitało też do branży turystycznej; gospodarstwo agroturystyczne Tuskulum, w którego skład wchodzi także muzeum, pisze na swoim Facebooku, że choć ?zbierają starocie?, wciąż interesują się nowatorskimi rozwiązaniami, co zadecydowało o założeniu przez nich portfela Bitcoin. Choć muzeum nie pobiera płatności za zwiedzanie, to nie chce jednocześnie zniechęcać ewentualnych dobrowolnych darczyńców. Jest to, jak piszą w zamieszczonej przez nich informacji, pierwsze w Polsce muzeum które zdecydowało się na obsługę Bitcoinów. Innym muzeum również nie pobierającym opłat, ale przyjmującym dotacje w Bitcoinie jest Muzeum Techniki i Rzemiosła Wiejskiego w Zapuście.  Bitcoin.travel oraz Bitcoin Review prezentują na swoich łamach gdański hotel VIllasart, który również poszedł w tym aspekcie z duchem czasu. Innym przykładem jest organizujący imprezy żeglarskie Sailcamp, który zamieścił na swojej stronie motto:

wykop swoje wakacje

Wspominając przy tym, że Bitcoin to sposób płatności o wielkim potencjale. Nie powinno dziwić,  że w skład nowego sektora Bitcoinowego wchodzi również serwis tworzący wycieczki wirtualne obok transkrypcji i stron internetowych. Kwestia tego, czy nowatorska forma płatności przyjmie się wśród internautów ujęta została w wypowiedzi Bartłomieja Brzoskowskiego (social media director) w agencji interakcji i innowacji FaceAddicted, która jako pierwsza taka agencja w Polsce wprowadziła Bitcoin jako metodę płatności za swoją aplikację facebookową:

Chcemy zobaczyć, czy płatności między firmami za pomocą bitcoins są już rzeczywistością czy jest to na razie kolejna internetowa bańka. Przygotowaliśmy pierwszą taką ofertę, jeśli spotka się z zainteresowaniem, będziemy zastanawiać się nad kolejnymi propozycjami

Z kolei Rafał Krzyżański, również z agencji FaceAddicted wskazał na potencjał rozwiązania w rozliczaniu się z zagranicznymi klientami, którzy już skierowali do agencji pierwsze pytania w tym zakresie. Źródła potencjału należy upatrywać w tym, czym w swoim własnym przypadku kierował się również HyperReal – Bitcoin jest zwyczajnie szybszy, niż konwecjonalne metody. Jak pokazuje licznik odwiedzin na stronie muzeum Tuskulum, odwiedzający stronę pochodzą nie tylko z Polski, ale również z m.in. USA, Wielkiej Brytanii oraz Niemiec. Ewentualni darczyńcy z tamtych rejonów będą mieli dzięki Bitcoinowi ułatwione zadanie. Artykuł opisujący eksperyment FaceAddicted podaje, że nie było dotychczas klientów zainteresowanych skorzystaniem z nowej opcji. Według artykułu jest to jednak pierwszy taki przykład zarówno w Polsce, jak również prawdopodobnie na świecie i w przypadku sukcesu rozwiązania, agencji nie zabraknie powodów do dumy.

W kwestii przyciągania klientów zawsze można zdecydować się na atrakcyjne promocje, jak w przypadku zajmującej się bezpieczeństwem w Internecie firmy SecurityKISS. Na forum bitcoin.pl zwrócono niedawno uwagę, że oferowany przez firmę upust 50% dla korzystających z Bitcoina to przepis na sukces. Opcja płatności w Bitcoinie rozprzestrzenia się wśród sklepów internetowych, takich jak pierwszy z nich w Polsce – bitcent.pl. Istnieje też system doładowań komórkowych Bitfon, który oferuje ?prywatność finansów osobistych? z wykorzystaniem Bitcoinów. Możemy tam doładować telefony w sieciach Orange, Plus, T-Mobile, Play i Heyah. Korzystanie z usługi jest bardzo proste i wygodne.

bitfon

Tymczasem w fizycznych sklepach, oraz kawiarniach zastosowanie może znaleźć aplikacja InPay, która w chwili obecnej jest w fazie pilotażowego wdrażania i dostępna dla chętnych właścicieli barów oraz sklepów (Parking Bar w Warszawie, gdzie w ostatni piątek odbyła się pierwsza w Polsce impreza na której klienci mogli zapłacić w Bitcoinach). Sposób funkcjonowania aplikacji zaprezentowany jest TUTAJ. W kolejnym przypadku użytkownicy forum reagujeą entuzjastycznie na polski odpowiednik Bitpay.

Bitcoinami zapłacimy również za monety inwestycyjne w firmie 79th Element LTD. z Wrocławia. Na koniec warto wspomnieć o instytucjach edukacyjnych; W USA, m.in. uczelnia Draper University w Kalifornii przyjmuje już Bitcoiny, podczas, gdy w Polsce Bitcoiny akceptuje Naturalne Przedszkole oraz Nowoursynowska Szkoła Demokratyczna. Zarówno amerykańska uczelnia jak i wspomniane polskie instytucje edukacyjne są z pewnością niekonwencjonalne, ale wielu powiedziałoby, że jest to ich zaletą. Oczywiście nie są to wszystkie miejsca w których zapłacimy wirtualną walutą. Bitcoin doskonale wpasowuje się w to stanowisko i można przypuszczać, że jego ekspansja w naszym kraju będzie postępować.

Tipsy na utrzymanie serwera: 1LG43Ca87hopasBG8TWfGrrpqduxagV1a2