Wybierz prezydenta przez blockchaina. Podsumowanie tygodnia #320
Witamy was w kolejny tygodniu i naszym krypto-podsumowaniu! Na poziomie kursu BTC dzieje się niewiele. Jednocześnie – ponownie! – miło zaskakują nas fundamenty rynku.
iVoting prowadzi sondaż prezydencki
Blockchainowy projekt iVoting prowadzi własne badanie preferencji politycznych obywateli naszego kraju przed I turą wyborów prezydenckich w Polsce.
Skąd taki pomysł? – W miniony czwartek pojawiła się w mediach informacja, że booty zaatakowały sondaż dotyczący oceny debaty prezydenckiej w TVP. Postanowiliśmy przygotować nasz sondaż prezydencki, który byłby bardziej odporny na ataki bootów i manipulacje wynikami – tłumaczy Marcin Gawlas, CEO iVoting.
Wzięcie udziału w badaniu jest proste. Wystarczy wejść na stronę https://wybory.ivoting.pl. Do zagłosowania na „swojego” polityka potrzebne jest jednak podanie numeru telefonu, na który przyjedzie kod autoryzujący głos, oraz adresu e-mail.
John McAfee straszy nas duchem
Właśnie wystartowała giełda kryptowalut Johna McAfee’ego (tak, to ten pan, który obiecywał, że odetnie sobie członka, jeżeli do końca 2020 r. za 1 BTC nie będziemy płacili 1 mln USD). Chodzi o zdecentralizowaną platformę Ghost, która gwarantuje klientom pełną anonimowość.
Warto zauważyć, że to część większego projektu “Ghost”. Głównym jego elementem jest private coin oparty na Proof of Stake.
Źródło: Twitter
Cyfrowy dolar może i powstanie, ale nie będzie dziełem Ethereum
Jakiś czas temu media pisały o cyfrowym dolarze. Nowa wersja amerykańskiej waluty miała być oparta na zdecentralizowanej platformie. Niektórzy sugerowali, że będzie nią Ethereum. Tyle że były to domysły dziennikarzy. Realia będą inne. Szef Fedu, Jerome Powell, przyznał, że żadne prywatne firmy nie będą tworzyły takiego projektu.
Powell w czasie obrad Komisji ds. Usług Finansowych powiedział, że cyfrowego dolara „muszą zaprojektować banki centralne. Sektor prywatny nie bierze udziału w tworzeniu podaży pieniądza, jest to coś, co robi bank centralny.”
Dodał, że uważa, że na ingerencję firm nie zgodziliby się sami… obywatele.
Źródło: Coindesk
FC Barcelona emituje swój token
Najsłynniejsza drużyna piłkarska świata, FC Barcelona, emituje swój token. Proces odbywa się za pośrednictwem platform Chiliz.net i Socios.com. Chodzi o tokeny Barca Fan (BAR).
Akcja to część globalnej strategii marketingowej klubu piłkarskiego. Jak podkreślają pomysłodawcy, wpłynie na poziom i jakość dialogu pomiędzy nim a kibicami. Za pomocą tej swoistej waluty jej posiadacze będą mogli decydować m.in. jaka muzyka ma być odtwarzana na stadionie, gdy klub strzeli gola.
Źródło: Medium