Reklama

Quark

PayPal ma swojego stablecoina. Meta i AI pomogą ci pisać piosenki. Podsumowanie tygodnia #481

9 sierpnia 2023 | 17:46

W tym podsumowaniu nie zabraknie newsów dot. kryptowalut i AI. Zaczniemy jednak od stablecoina PayPala.

PayPal ma swojego stablecoina

PayPal ma swojego stablecoina, PayPal USD. Formalnym (technicznym) emitentem jest firma Paxos Trust Co. Projekt ma pokrycie w dolarach amerykańskich i krótkoterminowych obligacjach skarbowych. Jest oparty na sieci Ethereum. Kurs stablecoina będzie sztywno połączony z kursem dolara. Przez to ostatnie PayPal USD będzie wymienialny na dolary USA, ale też na kryptowaluty, które są w ofercie PayPala (chodzi więc o bitcoina (BTC), ethera (ETH), bitcoin cash (BCH) oraz litecoina (LTC)).

Źródło: bitcoinsistemi.com

Meta zrobi z Ciebie muzyka!

Meta szuka kolejnych rozwiązań dla sztucznej inteligencji. Teraz oferuje MusicGen, czyli aplikację, która na bazie opisu może… pisać piosenki. Oczywiście wszystko jest oparte na AI. Ta ostatnia była szkolona za pomocą aż 20 tys. godzin licencjonowanej muzyki, zbiorze danych liczącym 10 tys. utworów muzycznych i danych muzycznych z Shutterstock i Pond5.

Własne kompozycje można w programie tworzyć za pomocą opisów, jak i 'promptów muzycznych’, czyli plików audio, które określają daną linię melodyczną.

Źródło: huggingface.co

Bitdeer wybudował wielką kopalnię kryptowalut w Bhutanie

Bitdeer, spółka z rynku miningu, ukończyła budowę kopalni BTC w Bhutanie. Miejsce nie jest przypadkowe. Firma chce wykorzystać zasoby energetyczne Himalajów. 

Linghui Kong, dyrektor generalny Bitdeer, skomentował nową inicjatywę: 

W lipcu poczyniliśmy znaczne postępy zarówno na froncie operacyjnym, jak i infrastrukturalnym. Całkowity hash rate, którym zarządzamy, odnotował stały wzrost w skali rok do roku i miesiąca.

W sierpniu w kopalni zainstalowano 15 000 koparek, z czego 11 000 już działa. Łącznie wszystkie mają wygenerować hash rate na poziomie 2,5 EH/s, czyli ok. 0,66% całej sieci bitcoina.

Źródło: Bitcoinist

AI zaplanuje ci urlop

Christopher Williamson, dyrektor ds. technologii w Grupie TUI, przekazał, że jego biuro podróży chce wykorzystać sztuczną inteligencję w brytyjskiej wersji aplikacji. I to w dość intrygujący sposób. AI ma pomóc w spersonalizowanej obsłudze klienta: pomóc klienteli w zaplanowaniu urlopu.

Jak w praktyce ma to działać? Użytkownik będzie musiał tylko podać miejsce, gdzie chce się udać na wakacje. AI ma przygotować spersonalizowaną ofertę – zaproponować danej osobie to, gdzie ta powinna się w danym mieście pojechać, co zwiedzić, itd. 

Williamson nie kryje swojego entuzjazmu. „Uważam, że te działania to najlepszy przykład na to, jak ChatGPT może być używany do uzyskania lepszych wrażeń u naszych klientów z ich urlopów”, skomentował pomysł.

Źródło: rp.pl

Reklama

Zonda - Największa Polska giełda cyfrowych walut