Jack Dorsey promuje technologię bitcoina. Podsumowanie #395
Jak co tydzień wracamy do naszych podsumowań dot. świata kryptowalut.
Jack Dorsey promuje technologię BTC
Muppet przedstawiający Jacka Dorsey’a promuje technologię płatniczą Lightning Network. Wszystko w ramach akcji edukacyjnej Spiral, czyli zespołu technologicznego Square.
Akcja promuje też zestaw narzędzi „Bitcoin Development Kit”, który ułatwia pracę informatykom.
Conor Okus ze Spiral oczekuje, że zestaw narzędzi firmy zwiększy adopcję bitcoina i Lightning Network poprzez „zapewnienie ludziom w różnych częściach świata możliwości przechowywania wartości i angażowania się w działalność gospodarczą”.
Kolejny udany atak hakerski na giełdę kryptowalut
Giełda Bitmart stała się obiektem ataku hakerów. Straciła ponoć ok. 200 mln USD w różnych tokenach i kryptowalutach.
Hakerzy uciekli z mieszanką ponad 20 tokenów, która obejmuje altcoiny, takie jak Binance Coin (BNB), Safemoon, BSC-USD i BPay. Podczas włamania naruszono również spore ilości memocoinów, takich jak BabyDoge, Floki i Moonshot
– poinformowano.
„W tej chwili wciąż zastanawiamy się nad możliwymi zastosowanymi metodami. Hakerom udało się wycofać aktywa o wartości ok. 150 mln USD”
– napisał na Twitterze CEO firmy Sheldon Xia.
Inne źródła podają jednak wartość aż 200 mln USD.
NFT Wikipedii
Pierwsza wersja Wikipedii została stokenizowana i wraz z NFT trafi na aukcję, która potrwa do 15.12.
Z tokenem powiązany jest komputer iMac w kolorze truskawkowym, którego twórca Wikipedii, Jimmy Wales, użył do stworzenia pierwszej wersji strony.
Część wpływów ze sprzedaży NFT wesprze WT.Social, projekt sieci społecznościowej, który ma na celu stworzenie zdrowej i bezpiecznej alternatywy dla tradycyjnych platform mediów społecznościowych.
NFT wyprą Spotify?
Saxo Bank uważa, że NFT docelowo wyprą z rynku Spotify. Bank opisał to w dokumencie „Outrageous Predictions 2022: Revolution”.
We wpisie na blogu Madsa Eberhardta, analityka tego banku inwestycyjnego, czytamy:
Te modele [takie jak Spotify] nie kierują indywidualnych opłat abonamentowych do rzeczywistej muzyki, której słucha indywidualny abonent. Zamiast tego, wszystkie przychody z opłat abonamentowych są agregowane i rozdzielane na podstawie udziału każdego artysty w całkowitej liczbie streamów.