Reklama:

Ekonomia. Krótka historia

Partnerzy Serwisu:

Quark
Polskie Stowarzyszenie Bitcoin

Infoshare2020: Dlaczego wszyscy zadają niewłaściwe pytania dotyczące AI – Stewart Rogers

Większość ludzi nie rozumie AI, ponieważ ich postrzeganie przez lata wypaczone jest przez hollywoodzkie produkcje i książki o tematyce science fiction

6 października 2020 | 08:25

Stewart Rogers jest dziennikarzem, analitykiem, publicystą i autorem, również założycielem startupów oraz muzykiem. Najbardziej znany jest z przemówień i pracy nad zdrowiem psychicznym w branży technologicznej. W swojej prelekcji na Infoshare Connected Edition 2020 pomaga rzucić światło na poważny problem, dotyczący nowych technologii, wykorzystuje najnowsze badania i dane, aby wyjaśnić, co się dzieje zarówno teraz, jak i co będzie działo się w przyszłości z AI.

Sztuczna inteligencja w życiu codziennym

Stewart Rogers podkreśla, że większość ludzi nie rozumie AI, ponieważ ich postrzeganie przez lata wypaczone jest przez hollywoodzkie produkcje i książki o tematyce science fiction.  Dodał, że AI już mocno wpływa na nasze życie codzienne – od filmów polecanych w serwisie Netflix aż do spersonalizowanych reklam komórkowych.

Prelegent zwrócił uwagę, że pomimo szybkości postępu technologicznego, każda technologia, która powoduje zmiany kulturowe, wymaga jeszcze co najmniej jednego pokolenia, aby stać się głównym nurtem. Zauważył, że mamy jeszcze trochę czasu zanim to nastąpi, ale sztuczna inteligencja z pewnością spowoduje zmiany kulturowe. 

Czy AI zastąpi człowieka?

Stewart Rogers zauważył, że najważniejsze jest kto inwestuje w sztuczną inteligencję i w jakim celu. Podkreślił, że sztuczna inteligencja próbuje tylko osiągnąć ustalony cel w najbardziej efektywny sposób, w oparciu o dostępne dane. 

Panelista odniósł się również do tego, że sztuczna inteligencja może pozwolić ludziom stać się bardziej kreatywnymi. 

AI jest doskonała w zastępowaniu czasochłonnych zadań. W branży SEO AI może wykonywać znacznie lepszą pracę, 1000 razy szybciej niż jakikolwiek człowiek. Zakładając przy tym, że człowiek, który kiedyś robił SEO, jest marketingowcem, który uwalnia swój czas na bardziej kreatywne, dynamiczne zadania marketingowe. Jednak w dłuższej perspektywie czasowej, AI przejmie na siebie również kreatywny front.

Zbiory danych

Stewart Rogers zaznaczył również, że kiedy wprowadzamy rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji, potrzebujemy zrównoważonych zbiorów danych. Obecnie rozwijane technologie tworzą przyjazne środowisko do generowania oraz przetwarzania danych na niespotykaną wcześniej skalę. Umożliwiają również ich sprawne gromadzenie, przetwarzanie oraz analizę. Potrzebna jest jednak większa łatwość i szybkość skalowalności, by móc odpowiednio wykorzystywać i zarządzać danymi.

Reklama:

Quark