Wracamy do naszego podsumowania newsów ostatniego tygodnia. Zaczynamy od przełomowego wydarzenia dot. Ethereum.

Ethereum fundamentem norweskiego CBDC

Norweski bank centralny ogłosił, że Ethereum będzie podstawą CBDC kraju. Chodzi konkretnie o kod i piaskownicę, które są dostępne na GitHub. Ta druga umożliwia funkcje takie jak emitowanie spalanie i przesyłanie tokenów ERC-20, czyli tych opartych na Ethereum. Pomoże to w testach przyszłej cyfrowej waluty Norwegii.

Do tego dojdzie wdrożenie inteligentnych kontraktów i niestandardowych narzędzi do monitorowania sieci, takich jak BlockScout i Grafana. 

Źródło: Github

Założyciel Terry trafi do aresztu

Do Kwon, czyli założyciel Terry, trafi do aresztu. Nakaz jego zatrzymania wydał południowokoreański sąd.

Jeszcze w sierpniu Kwon twierdził, że nie postawiono mu żadnych zarzutów dot. upadku Terry.

Trudno jest podjąć taką decyzję, ponieważ nigdy nie mieliśmy kontaktu ze śledczymi. Nigdy nas o nic nie oskarżyli

– mówił w trakcie wywiadu z Coinage.

Źródło: Bloommberg, Coinage

JP Morgan szuka ekspertów ds. Web3

Bank JP Morgan szuka wiceprezesa i menadżera ds. rozwoju płatności. Obaj eksperci mają zajmować się kryptowalutami, Web3, metaverse i fintech. To mocno zwrot w polityce banku, którego kierownictwo słynęło z niechęci do cyfrowych walut.

Jamie Dimon, CEO banku, jeszcze parę lat temu twierdził, że kryptowaluty nie mają wartości i dodawał, że zwolniłby z pracy każdego, o kim dowiedziałby się, że inwestuje w cyfrowe aktywa.

Z ogłoszenia o pracę, jakie opublikowano na LinkedIn, wynika, że obaj nowi pracownicy mają pomóc skierować rozwój firmy w kierunku Web3. Do tego w ramach swoich obowiązków mają konsultować się m.in. z regulatorami w USA.

Źródło: LinkedIn

Starbucks rozpoczyna współpracę z Polygon

Sieć kawiarni Starbucks rozpoczyna współpracę z Polygon. Chodzi o inicjatywę „Starbucks Odyssey” i rozwój NFT firmy. Oddysey to inicjatywa związana z punktami lojalnościowymi i cyfrowymi gadżetami z logiem kawiarni. 

Po raz pierwszy łączymy członków naszego programu lojalnościowego Starbucks Rewards nie tylko ze Starbucks, ale ze sobą nawzajem – powiedział Brady Brewer, wiceprezes wykonawczy i dyrektor ds. marketingu firmy.

Stworzy to zupełnie nowy zestaw cyfrowych efektów sieciowych, które przyciągną nowych konsumentów i będą atrakcyjne dla obecnych klientów w naszych głównych sklepach detalicznych – powiedział z kolei miesiąc temu CEO Howard Schultz.

Źródło: watcher.guru

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here