Bitcoin z nowym ATH, nowy etap wojny na Ukrainie. Podsumowanie tygodnia #548
Co wydarzyło się przez ostatnie 7 dni? Zacznijmy od nowego ATH bitcoina!
Nowe ATH BTC
Bitcoin wyrysował na wykresie nowe ATH – w okolicy 94 000 USD. Nadal jednak nie udało się przebić ważnej psychologicznej granicy – 100 000 USD.
W tle umacniają się fundamenty BTC. W USA wystartowały opcje na ETF-y bitcoina BlackRocka. Pierwszego dnia emisji „przelało się” przez nie blisko 2 mld USD.
Do opcji na ETF-y BlackRocka mogą wkrótce dołączyć podobne produkty firmy Grayscale.
Źródło: The Block
Grozi nam atak nuklearny?
Wyjątkowo wejdziemy na poletko polityki. Joe Biden zezwolił Ukrainie na ataki rakietami o zasięgu do 300 km na cele, które znajdują się na terenie Rosji. Jego decyzja szokuje, bowiem jest spóźniona o rok, ale też niezgodna z celami Donalda Trumpa, który będzie raczej dążył do zakończenia wojny za naszą wschodnią granicą. Atak Ukrainy na jakikolwiek cel na terytorium wroga może prowadzić do eskalacji.
Decyzja Bidena miała przełożenie na polską giełdę. WIG20 19 listopada spadł o 3 proc. i zaliczył 2119,36 pkt, czyli najmniej od października 2023 r.
Co ciekawe, zagrożenie eskalacją wojny nie przeraziło inwestorów BTC, którzy, jak wspomnieliśmy powyżej, wyrysowali na wykresie nowe ATH – ok. 94 000 USD.
Źródło: Business Insider
Microsoft będzie kupował BTC?
Skoro znów pojawił się wątek BTC, warto dodać, że władze Microsoftu podejmą na początku grudnia decyzje o tym, czy firma ta powinna zacząć inwestować w kryptowalutę. Wiemy już, że Michael Saylor, założyciel MicroStrategy przedstawi zarządowi spółki prezentację, która ma pokazać zalety lokowania kapitału w BTC.
Jak na razie zarząd Microsoftu jest na „nie”. Możliwe, że prezentacja Saylora coś zmieni w tym temacie.
Źródło: Cointelegraph
AI stworzyło reklamę Coca-Coli
Coca-Cola co roku prezentuje nową świąteczną reklamę. Ten rok i nowy spot reklamowy przejdą jednak do historii. Marka słodkich napojów użyła bowiem do stworzenia tego drugiego AI.
– Nie zaczęło się od czegoś takiego jak: »Dobra, to musimy to zrobić w AI«. Chcieliśmy sprowadzić święta do waszych domostw i uznaliśmy, że AI to najlepsze rozwiązanie – powiedział Javier Meza w czasie rozmowy z Marketing Week.
Właściwie reklama niewiele różni się od tych z poprzednich lat. Dlaczego więc sięgnięto po AI? Choć nikt nie powie tego na głos, mogło chodzić o koszty. Sztuczna inteligencja jest technologią, która jest nierzadko tańsza w użyciu niż ludzka praca.
Źródło: Youtube