Spadki na bitcoinie. Problemy Celsius. Rozwój Ethereum. Podsumowanie tygodnia #422
Ostatni dni stoją pod znakiem spadków wycen czołowych kryptowalut. Co jednak dzieje się na poziomie fundamentów?
Problemy Celsius
Platforma kryptowalutowych pożyczek Celsius ogłosiła w niedzielę wieczorem, 12 czerwca, że wstrzymuje wypłaty, swapy i przelewy między kontami na swojej platformie. Powodem są „ekstremalne warunki rynkowe”.
Rozumiemy, że ta wiadomość jest trudna, ale wierzymy, że nasza decyzja o wstrzymaniu wypłat, swapów i przelewów między kontami jest najbardziej odpowiedzialnym działaniem, jakie możemy podjąć, aby chronić naszą społeczność
– podali twórcy projektu.
Dodali, że zależy im “na ochronie i zachowaniu aktywów w celu spełnienia naszych zobowiązań wobec klientów”.
Czy to nie kolejny powód do mocnych spadków wycen kryptowalut? Przekonamy się wkrótce.
Źródło: Celsius
Kurs bitcoina najniżej od 2020 r.
Jeszcze przed ogłoszeniem problemów Celsiusa zaczęły się spadki na rynku bitcoina. Kryptowaluta nadal traci na wartości. W nocy z 13 na 14 czerwca spadła do niemal 20 000 USD, czyli ATH z bańki z 2017 r. Niewiele więc brakowałoby, by kurs spadł poniżej tak kluczowego poziomu (ważnego pod kątem psychologicznym, a nie analizy technicznej).
Ekstremalnie złe są też nastroje na rynku. Indeks „strachu i chciwości” spadł 14 czerwca do 8. Na takim pułapie nie był od 2019 r.
Bitcoin Fear and Greed Index is 8. Extreme Fear
— Bitcoin Fear and Greed Index (@BitcoinFear) June 14, 2022
Current price: $22,319 pic.twitter.com/mH2KGtCkiu
Rozwój Ethereum
Mimo spadków wycen, sieć Ethereum bardzo prężnie się rozwija. Liczba unikalnych adresów w blockchainie projektu wciąż rośnie. Obecnie w łańcuchu Ethereum jest ich około 198 milionów. Można to przeliczyć na aż 14,5-krotny wzrost od 7 grudnia 2017 roku.
Jeszcze w tym roku – najpewniej w ostatnim kwartale – Ethereum ma też przejść na nowy model kopania coinów – z Proof-of-Work na Proof-of-Stake.
Na rynku metaverse startuje przełomowy projekt
Pewnego przełomu na rynku metaverse i VR chce dokonać STEPVR. Chińska firma wprowadza na rynek Gates01. To sprzęt, który pomoże użytkownikom przenieść się do wirtualnej rzeczywiści gry „Future Battle”. Jak dodają twórcy, urządzenie przypomina Oazę z filmu „Ready Player One”.
Firma twierdzi, że sprzęt gwarantuje klientom system, który daje możliwość korzystania z pięciu zmysłów w wirtualnym świecie. Jest zarazem pierwszą na świecie spółką, która oferuje masowe gry online (MMO) w świecie VR.
Gates01 zajmuje powierzchnię około 3m2. Potrafi ponoć sprawić, że na małej i wygodnej przestrzeni można doświadczyć prawdziwie immersyjnego doświadczenia i to bez efektów choroby lokomocyjnej.